23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Håndværksbagere frygter ”nybagt” bake-off

Håndværksbagere frygter, at flere store dagligvarekæder vil markedsføre sig med ”nybagt” bake-off, efter at discountkæden Lidl har fået lov at bruge ordet ”nybagt” om bake-off.

- Vi bliver rendt over ende, når de nu har Fødevarestyrelsens ord for, at det er i orden med den form for markedsføring, forudsiger formand Hardy Christensen fra Bager- og Konditormestre i Danmark (BKD).

Håndværksbagerne er trætte af, at konkurrenter sælger forbagt frossent brød som ”friskbagt” efter en tur i bake-off ovnen, og de har tidligere haft held med at stoppe servicestationer og 7-Eleven i at markedsføre bake-off brød som ”friskbagt”.

Fødevarestyrelsen skriver i sin vejledning, at det som udgangspunkt vil være vildledende, hvis et forbagt brød (bake-off) anprises som ”friskbagt”. Det er derfor et nederlag for håndværksbagerne, at Fødevarestyrelsen nu accepterer ordet ”nybagt” i Lidls markedsføring, hvis det fremgår af sammenhængen, at det er bake-off brød.

- Personligt mener jeg, at det er en vildfarelse fra Fødevarestyrelsens side. Ordene nybagt og friskbagt betyder det samme i mit univers, siger BKDs formand.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143